Waarom verandert het Google logo regelmatig als je naar google.nl gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: als je op het logo klikt wordt duidelijk waar de afbeelding naar verwijst. Vandaag dus inderdaad naar Vaderdag.

Het beste antwoord

Dat komt omdat deze afbeeldingen zich telkenmale aanpassen aan het moment waarop we leven. Zo zijn er met de feestdagen weer daarop gerichte afbeeldingen. GoogleDoodles worden ze genoemd, en de ontwerper hiervan is Dennis Hwang.

Lees er meer over:

http://www.google.com/doodle4google/doodler.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat veranderd elke dag. Er is iemand (zo niet meerdere personeelsleden) ingehuurd om die elke dag opnieuw te bedenken.
Gewoon iets wat ze daar bedacht hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.google.com/doodle4google/history.html:

"How did the idea for doodles originate?

In 1998, the concept of the doodle was born when Google founders Larry and Sergey played with the corporate logo to indicate their attendance at the Burning Man festival in the Nevada desert. A stick figure drawing was placed behind the 2nd "o" in the word, Google and the revised logo was intended as a comical message to Google users that the founders were “out of office.” While the first doodle was relatively simple, the idea of decorating the company logo to celebrate notable events was well received by our users.

A year later in 2000, Larry and Sergey asked current webmaster Dennis Hwang, an intern at the time, to produce a doodle for Bastille Day. Pleased with the result, Dennis was then appointed Google’s chief doodler and doodles became a regular occurrence on the Google homepage. In the beginning, the doodles tended to celebrate largely visible holidays; nowadays, doodles represent a wide array of events and anniversaries from the Winter Games to the Mars Rover landing.

Over time, the demand for doodles quickly rose both in the U.S. and internationally. Creating doodles is now the responsibility of a team of talented designers. For them, creating doodles has become a team effort to enliven the Google homepage and bring smiles to a myriad of Google users worldwide."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is bijna elke dag anders, afhankelijk van welke. Kijk nou vandaag: een strobdas als "l", dat heeft natuurlijk met vaderdag te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google heeft maar één opzet: informatie verstrekken en verspreiden. In die optiek had men al snel door dat belangrijke informatie via een afbeelding kan worden verstrekt. Een beter voorbeeld dan vaderdag was bijvoorbeeld de maansverduistering een paar dagen geleden. Het zijn echter geen commerciële verwijzingen, al is er soms wel eens kritiek op wat zij relevant vinden en niet. Net zoals bij een professionele krant, is er altijd een redactieteam die de voorstellen filtert en goedkeurt wat het uiteindelijk wordt. Het mag echter nooit ten koste gaan van een traag laden van de basisgoogle-pagina en op de mobiele versie staan ook niet altijd dezelfde links.

Reden is dus: Informatie met betrekking tot de datum of periode waarme je opzoekt. Nadien kan dit soms ook dienen als juridische bewijskracht maar dat is deels vertrouwelijke informatie (ze kunnen dan afleiden vanuit welk land en welke periode een bepaalde google-opdracht werd uitgevoerd). Er zijn geruchten (medewerker bij Wikileaks) dat dit ook hielp om Bin Laden uiteindelijk te lokaliseren, maar zelfs zij kregen dit nooit bevestigd, dus mag je dit niet als zekere waarheid beschouwen. Idem (maar lokaal anders) voor google.be google.fr google.com enzovoort dus!