Kan ik een IB60 formulier ophalen aan de balie belastingdienst als ?

Kan ik een IB60 formulier ophalen aan de balie belastingdienst als ? ...

Ik heb geen aangifte gedaan de afgelopen 4 jaar .
Ik krijg nooit wat terug en hoef nooit iets bij te betalen dus lijkt me overbodig om aangifte te doen.

Nu heb ik een IB60 formulier nodig voor een woningstichting .

Krijg ik die gewoon mee bij de belastingdienst , ook al heb ik geen aangifte gedaan ?.
Ze hebben gewoon mijn gegevens lijkt me .

thnx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Om aan zo'n inkomensverklaring te komen, is geen enkel probleem, maar je kunt het niet afhalen. Houd je burgerservicenummer bij de hand, en bel de belastingtelefoon. De verklaring wordt dan opgestuurd, en je hebt 'm binnen 5 dagen in huis.

Telefoon: 0800 - 0543
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/nieuws/prive/inkomensverklaring_telefonisch_aanvragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx voor het antwoord. Ze gaan dus gewoon uit van de gegevens van mijn werkgever .

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan alleen telefonisch.

In de regel kan je het formulier ook opvragen als je geen aangifte gedaan hebt, maar (natuurlijk) alleen als jij nooit uitgenodigd was om aangifte te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Ook al er WEL aangifte is gedaan, kan de IB-60 verklaring worden toegezonden. Hoe vaak komt het niet voor dat de definitieve aanslag zoek is of weggegooid of dat men uberhaupt niet weet of er een definitieve aanslag is binnengekomen. Met name woningbouwverenigingen vragen om de IB-60 verklaring, terwijl natuurlijk ook de definitieve aanslag volstaat.